Monday, October 24, 2005

Satu Hari Dalam Bulan Pose..

alamak.. nape pulak ni,.. bagun je tido, aku tengok bini aku ada kat depan ruang tamu.. lain macam jer..
aku :pe hal pulak ni.. ?
bini aku : abg lupa ke?
aku : lupa apa?
bini aku : hari ni ari apa?
aku :ooo.. apa pulak lupa ari ni kan nuzul Al-Quran..
bini aku : teruk betul abg ni..
aku : nape pulak?
bini aku : ari ni brape ari bulan?
aku : alamak... masyaAllah... abg betul2 lupa lah... maap..maap.. happy birthday .. abg betul2 lupa lah..
bini aku : memang pun, dah biasa camtu..

begitu lah bengangnya bini aku pagi tu, abis nak buat cammane, memang aku betul2 lupa, “apa2 pun nanti petang kita celebrate kat restoran ye" aku cakap kat bini aku.. so bini aku pun diam je.. memang camtulah.. aku sentiasa lupe birthday bini aku..
petang tu kami dah tempah berbuka puasa kat restoran Warita kat Simpang Pulai Ipoh..

ni si fatin dah get ready nak gi berbuka puasa nak naik motor.. bukan nak gi dengan motor lah…, suka benor dia naik motor tu.. kita naik keta lah.. kan jauh tu..

Fatin Ingat kitaorang nak naik motor





setelah selesai aku buat tempahan makan kat restoran,.. aku tengok jam awal lagi.. baru kol 5.30 ptg,.. “jom kita gi tengok rumah dulu”..
alhamdulillah.. sampai je kat rumah.. aku tengok dah berbeza betul rumah aku dari minggu lepas.. rumah aku dah nak siap.. dah hampir siap.. tapi CF tak tau lagi bila dapat.. dah lama sangat dah aku rasa aku tunggu rumah ni siap..

sejuk jugak hati aku bila tengok rumah aku
dah macam gini..





Dekat kul Tujoh baru aku ke restoran Warita.. makanan yang aku tempah dah siap dah.. kalau tak tempah dulu, jawab dia, kami berbuka pose dengan korek idung je lah..
Woo.. besarnya bawal masak masam manis tu…
kenyang abis.. anak aku pulak, belum azam maghrib lagi dia dah bantai.. gasak je lah,.. memang best makan kat restoran ni..

sebelum buka pose.. banyak nye..





lepas buka pose.. licin..





jom balik... nanti tak sempat semayang maghrib..



3 comments:

NONIE AZIZ said...

Sungguh santik rumah awak!..awak nikan buat terliur MR jer..tetiba teringin nak makan ikan masak masam manis

Anonymous said...

iskkk betul le..terliurnya tgk makanan tuh.. dah le baca blog ni tghari..anyway, selamat berknalan..saya dtg sini drp blog kak wani hehehe

MR,tgk umah yg terliur ke tgk makanan hehehe

NONIE AZIZ said...

tengok rumah kagum tengok makanan terliur telan ayor lio jerlah...