Sunday, June 07, 2009

Duit Hilang di ATM.










T
anggal 25/5/2009.., 3.30-3.25 pm (hari gaji) , gi cucuk duit kat Public Bank Jln Maharajalela.. guna khidmat MEPS, bank asal bank Islam.

cucuk kad atm, nak keluarkan rm1000... , pas tu lama tunggu kat mesin atm... ada gambar jam tergedik-gedik..
lama tunggu.. kad atm keluar, tapi duit rm1000 tak keluar..

dah biasa kena camni... kad keluar, tapi duit tak keluar... resit penyata keluar, tapi baling buang kat tong sampah.. resit pun tak tengok apa dia cetak..

pas tu gi, Maybank Pasir Putih nak guna khidmat MEPS , nak keluar duit... masuk kad ATM check balance.. terkejut beruk duit RM1000... betul-betul hilang..

apa lagi.. pegi semula ke Public Bank buat report di. sana.. jumpa pengurus, dia cakap isi borang.. lepas isi borang baru dia akan siasat.. ( ciss siasat apa duit aku dah terbang).. dia cakap tunggu dalam masa 1 - 2 hari.

pas tu, pergi ke Bank Islam, buat prosedur yang sama, tapi kurang asam sikit, pas isi borang katanya tunggu 2 minggu.. (ciss 2 minggu tu)..

keesokanya.. aku follow up lagi.. aku call Public Bank.,. katanya tiada error pada sisitem ATM..., mungkin ada error kat MEPS syetems.
pehh ... mampus... betul-betul lebuh lah duit aku kali ni ...

tapi tak pe.. aku tunggu lagi,.. untuk cukupkan masa menunggu selama 2 minggu...

tanggal 7 hari jun 2009... aku pegi check balance di RHB Jln Gopeng,.. Alhamdullillah... duit aku dapat balik...
kawan aku penah kata ...
kawan aku no1, Rozely : duit tu hilang maknanya duit tu bukan duit engkau.. jangan kau mengeluh..
kawan aku no 2, Hamid : ngkau jangan risau, duit yang hilang tu duit gaji kan?.. kalau duit gaji InsyaAllah, duit tu akan dapat balik..

walauapapun... duit aku dah dapat balik... , walaubagaimanapun duit tu tak cukup 70 hengget, hilang rm1000, tapi dapat balik rm930...

apa-apa pun... Alhamdullilah.. syukur...

p/s: duit hilang memang banyak di bank... kalau hilang pastikan buat report kepada yang sepatutnya.., kalau tak buat report, duit tu akan hilang macam tu aje..

2 comments:

Anonymous said...

sy alami perkara yg sama..
sedikit tertekan..
bukab la duit gaji, but duit elaun..
rm800, banyak tu 4 a student like me..
so sy nak tny, kena buat report kat branch bank yang kita buat withdrawal tu jugak ke or blh buat report kat mana2 cwgn ye?
sekadar minta pendapat..
tq

Abdul Rahman said...

aku pun saya. Dua minggu lalu bank asal Public dan guna atm maybank. Cucuk dua kali hilang Rm3000. Lepas report, dalam 1 1/2 minggu dapat balik... lega..

tapi kalau org yang nak pakai duit cepat... urgent janganlah guna atm bank lain. Guna atm bank sama dimana acct ada berada... contoh kalau maybank guna atam maybank...