Tuesday, October 25, 2005

Bubur Lambuk

Camane dengan korang? Ada ke bubur lambuk? Kat rumah aku.. alhamdulillah, kami gotong royong siap kan bubur lambuk untuk diagih2kan kepada orang ramai.,.. aku ingatkan susah nak buat, rupanya senang aje.. next time aku rasa aku dah boleh buat., bukannya susah sangat. Lagi pun aku terlibat dari A sampai Z untuk menyiapkan bubur lambuk yang terbest dalam planet ni..




Kelihatan Ustaz Sani sedang tekun mengacau bubur yang hampir masak sambil dibantu oleh ustaz Aizuddin dan Ustaz Mail. (ustaz kimi takde dalam gambar dan ustaz Syed Omar kat belakang kawah bubur)




Haa… kan dah siap.. woo best tu.. hingga menjerut perut..




Proses packaging dah bermula.. mula-mula kaut bubur lambuk dengan jag ( hati-hati, panas lagi tu) pastu tuangkan ke dalam plastic air batu (plastic yang ada tali, supaya senang nak jerut beg plastic tu)




Pastu bilang beg palstik secukupnya.. dan akhir sekali panggil budak2 untuk dilantik sebagai peon, dan yang paling akhir dalam proses packaging ni ialah, pastikan peon ni menghantar bubur lambuk ke destinasi yang betul.

Pas ni.. sapa2 yang terigin nak makan bubur lambuk, boleh lah hubungi saya..
kalau nak resepi pun boleh.. no poblem

4 comments:

NONIE AZIZ said...

nak tanya sket..masa orang sibuk2 mengacau bubur & isi bubur dalam plastik awak buat ape mengelat eik? buat2 amik gambar lah pulak...kekekekek

Rakimi said...

saya balik keje terus gi nolong kacau bubur tu.. tapi time ambik gambar dioarang yang ngelat,.. ada yang ambik sendoklah, ambik jag lah.. so saya pun ambik gambar je lah..

Anonymous said...

kimie,
bagi le resepinye..kot2 leh buat.. kite tak pandai wat bubur lambuk nih..
nak bg awak tips ler.. awak lepas ni letak bday wife dlm reminder henpon awak...ingatkan seminggu sebelum, sehari sebelum and on the day itself..so next time sure tak lupa punya.. :P

Rakimi said...

ayu:
sori, i tak berapa ingat sangat dah, pasal resepi tu ada kat member.. yang lain main bantai je bubuh..