Friday, December 02, 2005

abis.. basah lenjun..

lenjun.. abis basah giler aku.. hujan..hujan.. tiap2 ari hujan turun.., biasanya kul 4.30 dah berenti tapi semalam 5.30 tak berenti lagi, abis nak buat camana.. balik je la. baju hujan takde.. mengigil aku dibuatnya.. nasiblah aku.. sekarang ni dah masuk dua minggu lebih, keta aku masih tak dapat lagi.. entah sampai bila aku akan basah lenjun lagi.. samalam aku dah beli baju kalis hujan.. ok gak.. kurang sikit basah kot? oleh kerana bengang sangat pasal keta aku lambat sangat dapat, semalam aku hampir buat keputusan bodoh .. petang smalam, dalam keadaan hujan aku telah meronda di kedai used car untuk mencari keta2 buruk untuk dipakai sementara.. dah banyak keta buruk aku gi tengok.. tapi semuanya lebih dari RM2000 hengget.. nasib baik aku sempat berfikiran waras lagi.. aku tak jadi nak teruskan niat beli keta buruk tu.. kalau aku beli keta buruk tu, aku nak buat apa lepas aku dapat keta baru aku? nak jual tak laku.. jawab dia, jadi baja tanah je lah.. nak bagi kat orang pun, belum tentu ada orang nak.. kalau kat kampung tak pe.. so ari ni aku dah ready ngan baju kalis hujan aku.. harap2 tak basah lenjun lagi

2 comments:

NONIE AZIZ said...

sian ko...apakata ko cari keta untuk sewa.. sementara dapat kereta baru?

Rakimi said...

kimi>mamarisyia:
ihk mahal tu.. sejam bpa hengget.. baik naik motor jer.. time nak gi klinik pinjam keta member.. lagi bagus..