Thursday, November 25, 2004

Rumah aku






Rumah aku... baru naik tiang.. tapi masa ni.. gambar sebelum raya puasa lepas (2004)
aku beli rumah ni.. dengan harga RM121800.. aku rasa macam tertipu. bukan tertipu apa.. masa aku nak beli harga dia RM119800.. tapi bila aku nak sain je S&P dia cakap.. rumah harga tu dah abis.. yang ada harga lain.. mahal sikit .. RM121800..
aku tak kisah lah... pasal dah nak sangat rumah tu... aku pun belilah...
tapi silap aku jugak.. pasal beli rumah, macam beli ikan kat pasar jer... tak gi siasat dulu.. so aku pun jadi beli rumah tu..
nak kan jadi cerita... pas seminggu aku beli rumah tu.. ada pesta hartanah kat stadium indera mulia kat ipoh, banyak syarikat hartanah ambil bahagian. syarikat rumah aku pun ambik bahagian..
yang jadi kau terkilan sangat tu... bukan apa...
cerita dia camni... masa pameran hartanah tu... biasalah.. aku menyamar macam takbeli rumah agi... aku pegi kat syarikat rumah yang aku beli tu.. amboi... bukan main lagi dia promosi rumah tu... dengan harga "RM119800".. dua, tiga kali aku tanya.. dia cakap memang harga tu.. aku tak puas hati... aku tunjjuk plan rumah yang aku beli tu... dia cakap memang harga RM119800... memang sah aku dah terkena.. tapi nak buat camane... geram ajelah...
esoknya aku telepon salesgirl tu... dengan selamba dia jawab.. dia cakap dia dah bagi tau kat aku memang harga tu dioffer kat aku... memang celaka betullah.. dia up dia punya komisen lah tu... apa .. apa lagi..






1 comment:

e f a said...

nie umah ktne eyh??