Monday, November 29, 2004

aku naib juara kejohanan ten pin bowling



Aku tak tahan dengan piala yang telah aku menangi, sebenarnya... bukan apa... aku tak pernah lagi ada piala jenis camni... kalau menang dalam sukan lain sperti bola sepak, badminton, hoki dan lain2 tu aku dah ada semua.. tapi yang aku bangga sangat dengan diri aku ni... aku dah berjaya mengiktiraf yang diri aku ni 'second best' bowler kat kejohanan bowling tertutup politeknik ungku omar ipoh.. ishk bangganya aku.. apa taknya.. dari keseluruhan hampir 200 peserta aku 'second best'.
cerita dia macam gini, untuk peringkat saringan .. empat orang satu pasukan.. tapi pasukan aku... tak best sangat..
pasukan aku terdiri daripada, Jamri( dia ni memang member aku, aku dah tahu dia punya perfomance.. taklah best sangat dia.. bowler 'D Calss'.. tapi balingan dia memang power, mungkin bola dia tak kena dengan dia...), Junaidi ( dia ni baru je aku kenal semasa mendaftar nama untuk tournament tu.. aku tak tau sangat pasal dia.. tapi.. dia main biasa je.. kurang membantu..), sorang lagi ni.. nama dia azahar ( budak sekolah... ihk2... main je ler... budak2 kadang2 ok.. tapi dia malu2).. tu lah semua rakan dalam pasukan aku... untuk acara berpasukan.. group aku... tak berjaya memenangi sebarang hadiah.. takpelah nak buat camane.. memang dari awal pun aku tak mengharap sebarang kemenangan.
untuk kategori 'masters ' pulak aku berjaya keperingkat ini dengan 474 jatuhan pin.. masa ni aku di tangga ke 4 keseluruhan.. tapi aku yakin aku boleh buat lebih dari tu... biasalah tournament.. kita berperang dengan kepala otak kita sendiri...



gini lah... aku pendekkan cerita untuk peringkat masters... masa mendebarkan sedikit... masing2.. top 8 bowler... tapi aku buat selamba jer... bukannya aku best sangat.. tapi aku cuba main tanpa tekanan... nie.. pun merupakan kejohonan besar yang kedua aku sertai... kejohanan yang pertama aku... kalah teruk... tahun lepas.. biasalah mula2.. tapi semua tu aku jadikan pengalaman yang amat berguna buat aku..
aku main macam biasa... cuba buat biasa jer... aku cuba tak tengok score pesaing aku kat monitor.. cuma apa yang aku nampak.. semua pesaing aku.. buat kesilapan demi kesilapan..
dari kesilapan diaorang aku cuba ambil kesempatan.. .. walaupun aku tak banyak strike.. tapi sedaya upaya aku main spare.. dan jaga spare aku ... alhamdullilah.. aku berjaya... dan mendapat tempat kedua...

balik rumah aku share keseronokkan aku dengan anak isteri aku.. diaorang pun seronok..

tengoklah anak aku kat bawah tu...



insyaallah... next time... aku nak sertai... kejonanan lagi besar...




No comments: