Tuesday, October 03, 2006

kembung perut

semalam hari sabtu... aku pegi berbuka di tapah rumah mak mertua aku...
aku ikut jalan biasa dari simpang pulai ke tapah... tapi sampai kat gopeng, aku tengok keta banyak, so aku ikut jalan highway..
pas aje ambik resit tol., ntah macam mana aku terbawak laju pulak.. tapi tak laju sangat.. belum masuk highway lagi..
jalan susur masuk ke highway tu kan macam bulatan..
aku pulak terpandu laju... kereta aku dah hilang kawalan... aku rasa keta aku dah nak bantai pembahagi jalan... tayar depan dan tayar belakang dah berbunyi.. sreet... sreeet... aku rasa memang dah kena ni..
tapi alhamdulillah nasib baik... belum sempat kena divider tu... aku tarik stering skali lagi... nasib baik.. mahu..

sejuk perut aku... lutut pun macam nak menggigil, bini aku tak terkata apa.. kita orang dah macam dalam kapal perang masa tu.. nasib baik anak aku yang kecik tak terlepas..
si fatin dok tengah2.. dia pegang kuat2 kat tempat duduk keta..

bila dah ok tu.. aku berenti keta... senyap jap.........
aku tengok.. semua ok..
pas tu si fatin cakap.. "abah, kembung perut atin masa nak accident tadi"... nak tergelak pun ada.. bukan kembung perut lah atin, tapi sejuk perut lah "...

alhamdullilah kami selamat sampai untuk berbuka pose pada hari...

No comments: