Thursday, September 28, 2006

microwave for sale


murah betul rezeki bulan pose tahun ni.. mungkin berkat rumah baru dan jiran2 baru agaknya.. alhamdulillah. setakat ni, tiap2 hari kami dapat kuih atau makanan free yang dihantar oleh jiran2..
setakat ni, kuih muih yang sedia untuk dimakan tak pernah lagi abis dimakan dengan jayanya, walaupun kami berusaha sedaya upaya untuk menghabiskannya.. bergitulah murahnya rezeki Allah bagi kat kami sekeluarga.
ditambah pula dgn sifat tamak aku semasa membeli makanan dan kuih muih untuk juadah berbuka puasa.
alamak lupa pulak dengan tajuk entri aku.."microwave for sale" sebenarnya bukan microvawe pun, electric oven je..
bergini cerita dia, semalam bini aku bising... dia cakap " ihk malu lah saya bang, asyik jiran2 bagi kuih jer.. kita tak bagi apa2 pun.." cakap bini aku..

senang je aku jawab.. "macam ni je lah.. kita bagi je microwave tu kat jiran kita, pas tu mesti dia bagi kita kuih tiap2 hari dan awak takkan malu lagi... bukan kita pakai pun" aku cakap camtu..

terus bini aku diam..

No comments: