Monday, February 06, 2006

bas cepat terlalu cepat

ihk lama giler rasanya tak update blog... bukan tak nak tapi sibuk giler rasanya, tahun 2006 banyak memberi aku kesibukan yang aku mampu mengendalikannya lagi.. alhamdullilah. tapi bukan itu ceritanya..
semalam aku penat giler.. dah lah keje abis kul 2.00, hari ahad pulak tu.. tapi takpe.. sibuk pun pasal duit, aku dah tak kesah sangat lah.. tapi apa yang aku benggang nya, adik aku yang belajar kat uitm call suruh ambik dia kat bus station.. tak pelah aku tak kisah.. aku gi ambik jer.. tapi yang aku benggangnya.. barang2 dia semua dah takde, komputer, bag baju, kropok.. semua dah takde... abis nak buat camna... rupa-rupanya adik aku naik bas lain selepas bas dia berenti makan... ihk ada ke macam tu, kenapa naik bas lain pulak? tak bengong nama nya tu.. nak kata bengong, adik aku pelajar universiti.. zaman aku belajar dulu mana ada aku tersilap naik bas, silap naik motor, atau silap naik keta... eii macam2. dah puas aku khutbah kat adik aku, barulah adik aku bercerita,.. rupa2nya dia ditinggalkan bas yang dia naik, ni semua gara2 bas cepat sangat bertolak.. pada masa tu adik aku sakit perut.. dia tengah berak.. dah lepas berak.. bas tak de.. abis tu dia tumpang bas lain... bas tu nama di CEPAT EKSPRESS dari K.TRG ke IPOH, Kemunting.

alamak dah kul 4.15 lah.. esok jelah aku sambung..

2 comments:

Anonymous said...

bih tuh kime, dpt ke balik beg2 dia?

Rakimi said...

dapat balik, saya pegi stesen bas kemunting. semua barang dlm keadaan selamat. drebar tengah cuci bas.