Monday, August 08, 2005

mawi... dan fenomena

ihk... hebat betul aura budak nie.. mana taknya.. undian sms dia saja mencecah RM 1.2 juta (harian metro) heran aku, macammana orang boleh belanjakan duit untuk mawi macam tu banyak.. sedangkan mawi tak kenal pun dia.. aku tengah kaji, kat mana x-factor yang dikatakan ada pada budak tu yang tak ada pada orang lain...
kalau kita tengok malam final tu.. aku boleh nilai secara profesional, mawi dalam kedudukan no2 aje dalam vokal tebaik, persembahan terbaik akau bagi kat amylea.. tapi semua skali dia sapu.. akau baca paper lagi, ramai orang cakap mereka habiskan beratus-ratus henget untuk vote mawi bagi tempoh masa seminggu sahaja.,. hebat budak kulai nie.. memang hebat pun, baru terpacak aje orang dah menjerit, belum menyayi lagi tu.. aku ingat dia nie ada sesuatu yang orang lain takde.. apa yang dia ada, semua org tengah tertunggu-tungu..
smalam dalam program HO-live, mawi ada bagi tau dlm perbualan talipon, dia cakap mak dia suruh dia pergi kursus Bilal, tapi kesitu pulaknya... mungkin jadi bilal tak glamer kot, tak de suzuki swift... tak leh pegang tangan pompuan.. ye lah mana tau..
memang aku nampak dia cuba kekalkan imej berzanji dia tu... tapi bila kita dah duduk dgn klompok lain... berapa lama boleh tahan..
tengok je lah... apa2 pun... aku tengah tunggu album solo dia.. aku nak beli dua.. satu letak dlm keta satu letak dalam rumah..



mawi (dua dari kiri) menang semua kategori (Utusan Malaysia)

No comments: