Friday, December 03, 2004

jammed...



ni gambar nak gi keje, ada 7 atau 8 traffic light yang perlu aku lepasi sebelum sampai ke tempat keje.. kadang2 habis sebatang rokok untuk satu traffic light..


tu lah... pasal.. aku pun tak tahu.. memanglah jem kat bandar merupakan perkara biasa..
tapi kat 'bandaraya' ipoh ni lain sikit.. kalau jem memang orang ipoh tak biasa.. kita kat ipoh tak biasa dengan jem teruk2.. nama aje bandaraya.. tapi traffic flow memang ok dan sentiasa terkawal.. cuma kadang2 je..
tapi itu dulu.. sekarang ni semua tu .. dah terganggu.. ini semua disebabkan oleh banyak sangat kerja2 membaiki jalan.. ihk.. benggang betul aku.. yang tak syok.. time org balik keje.. tengah sibuk.. traffic pick hour.. pun diaorang buat keje.. ada yang tahan kereta tengah jalan, ada yang drebar tractor, ada yang drebar mentadak.. ihk mengarut lah... orang tengah ramai.. kereta tengah banyak.. patutnya.. berentilah dulu... buat time malam ke..

aku pun tak faham.. ada yang tak reti bahasa, dengan memandu macam hanturaya.. potong q.. ikut kan hati mau je aku langgar bontut keta dia.. tapi sabar... aku kan dah jadi pemnadu berhemah.. memang azam aku tahun lepas,,.. aku dah tak nak kena saman traffic lagi..

No comments: