Thursday, July 28, 2005

slamat pengantin baru

cuti sekolah baru-baru ni.. aku balik ke terengganu untuk meraikan perkahwinan adik nombor tiga aku... dia kawin dengan rakan sekerja dia... senanglah dia... sama tempat kerja.. apa2 pun... selamat pengantin baru dan selamat berbahgia dan semoga berkekalan hingga ke akhir hayat.. nasihat aku sebagi abang... jaga isteri baik2... dan yang paling penting, jaga ibu-bapa kita..., harta kita ilah anak isteri kita,.. harta mak bapak kita,.. adalah anak2 dia.. so... pandai2lah.. jaga hati orang tua.. sebut pasal harta nie.. ada penjelasan sikit dari aku.. , harta ialah sesuatu kepunyaan kita.. apabila kepunyaan kita .. kita boleh ambik bila2 masa yang kita suka , yelah harta kita, hak kita. Ceritanya disini.. kita adalah harta mak bapak kita... so mak bapak kita boleh ambik harta kita,.. kalau dia nak.. tak salah pun kalau dia ambik, pasal kita sebagai anak2 adalah harta dia..... tapi.. diorang tak akan mintak... so pandai2lah... bagi hak diorang..
slamat pengatin baru...



get ready nak salam ngan tok kadi... berdebar tu...



nasib baik slamat... tapi tiga kali akad... baru sah..



bila dah slamat... baru saksi sain... pak aku yang jadi saksinya.. (lepas anak dia sorang lagi...)






baru boleh sarung cincin... dah jadi suami isteri...



rombongan kenduri rumah perempuan..



mak aku terima menantu lagi...



disini lah kami tido beramai2... chalet kat kuala besut



interfame... mustakin dan si fatin..

No comments: